Олександр Помазун: “Це наш, енергетичний фронт, і ми його повинні тримати”
В енергетичній галузі Олександр Помазун, керівник відділу оптової закупівлі ТОВ “Волиньелектрозбут” (Група Tolk), працює з 2000 року, безпосередньо на ринку закупівлі електроенергії – четвертий рік, із моменту реформи енергоринку.
Про себе та свою роботу розповідає скромно: “робота в бек-офісі”. Проте у нього досить специфічний і відповідальний напрям: він має розрахувати, передбачити, яким буде електроспоживання всіх споживачів Волинської області кожної години сьогодні, завтра, наступного тижня, місяця… Який вплив на це матиме погода, ракетні обстріли, планові, аварійні, екстрені відключення, політичні заяви, новини, суспільне життя і ще дуже багато різних факторів. Все це потрібно врахувати, проаналізувати й викласти в цифрах.
Але Олександр, за відгуками своїх колег, досить успішно і якісно з цим справляється, бо найкращим чином у нього поєднуються відмінні аналітичні здібності, досвід роботи в енергетиці та спокійний, урівноважений характер.
“З Олександром Ігоровичем розпочинається мій робочий день – з обговорення поточних питань – і закінчується вже далеко після 18:00, але в нього завжди знайдеться час на допомогу, – розповідає колега. – Сумлінне виконання своєї праці – це лише одна із рис Олександра, а найголовніше – це людяність, безкорисність, справжність, добро, мудрість і тепло, яким він щиро ділиться”.
Крім своєї прямої біди, війна принесла й відключення електроенергії внаслідок прицільного бомбардування енергетичної інфраструктури. Всі відчули істинну ціну кіловат∙години – без електроенергії зупиняються виробництва, не працює обладнання у крамницях та у домашньому господарстві, відсутній зв'язок, без електрики (якщо немає газу) не приготуєш їжу, не зможеш випрати та випрасувати речі, відсутні вода та тепло у домівках…
“Особливо складною ситуація була під час блекауту в області, – пригадує Олександр Помазун. – Масово відключилась електроенергія, погасли всі лінії зв’язку. Був відсутній інтернет, навіть мобільний. Ще якось трималась, продовжувала працювати телефонія. Це тривало півтори доби, і частину рішень доводилось приймати лише у телефонному режимі. У цій ситуації сильно відчувалась підтримка нашої команди, бо великий обсяг роботи підхопила компанія “Августа”, учасник нашої Групи Tolk. У ті моменти, які ми не могли технічно “закрити”, допомагали вони. Постійно доповідали про оперативну ситуацію: що відбувається на ринках, ознайомлювали з цінами – були нашими “очима”. А ми вже в оперативному режимі взаємодіяли зі споживачами, забезпечуючи вирішення питань.”
Робота енергопостачальників не припиняється ні вдень, ні вночі, ні в будні, ні на вихідних – електроенергію потрібно постачати безперервно. І так само постійно моніторити та аналізувати ситуацію, яка швидко змінюється. І приймати оперативні рішення.
“Це наш, енергетичний фронт, – каже Олександр Помазун, – і ми його повинні тримати”.
І ще кілька відгуків колег. “Олександр дуже кваліфікований працівник, справжній професіонал своєї справи. Робота в галузі електроенергетики потребує дуже вузьких та спеціальних знань, і Олександр – це саме та людина, яка дійсно розбирається у своїй справі, вміє правильно, чітко донести інформацію і пояснити простими словами специфічні терміни. Він чуйна та дуже позитивна людина, надійний колега, відданий своїй справі професіонал. Дуже імпонує той факт, що Олександр у будь-якій ситуації, навіть за стресових обставин, зберігає почуття гумору, залишається спокійним та врівноваженим, здатним приймати швидкі та правильні рішення”.