Для споживача

Як працює ринок?

Як працює новий ринок електроенергії?

Згідно із Законом України «Про ринок електричної енергії», від 1 січня 2019 року в Україні почав діяти роздрібний ринок електричної енергії. Повномасштабний запуск нової моделі оптового ринку стартував 1 липня 2019 року.

Новий ринок - зобов’язання України в рамках імплементації Третього енергопакета ЄС. Метою реформи є відокремлення розподілу електричної енергії від її виробництва, передачі та постачання. Це європейська модель, яка створює нові можливості та вигоди для споживачів.

Про економію енергії і дещо більше

Якими були етапи реформування?

Розділ обленерго на 2 частини: постачальника та оператора енергомереж. Також споживачі отримали право обирати постачальника.

Зміна правил роботи генеруючих компаній. Тобто держава перестала бути єдиним покупцем і продавцем електроенергії, ринок перейшов до конкурентного механізму, за якого укладаються двосторонні договори між виробниками та споживачами, постачальниками.

Новий ринок електроенергії: основні зміни

Запроваджено балансуючий ринок, на якому розраховують різницю між прогнозним і фактичним обсягом споживання і його вартістю.

Також з’явився ринок «на добу вперед» і внутрішньодобовий ринок, на якому закуповується електроенергія на найближчі години. Крім того, існує ринок допоміжних послуг.

Урядом на базі державного підприємства (ДП) «Енергоринок» створено 2 держпідприємства «Оператор ринку» та «Гарантований покупець».

Для запуску ринку Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, внесла зміни в правила купівлі-продажу електроенергії на сегментах оптового ринку.

Схема роботи нового ринку електроенергії

scheme

Натисніть на фото, щоб його збільшити

Як вибрати постачальника?

Чим відрізняються послуги постачальників?

Суттєво відрізнятися можуть послуги та сервіси, які надає той чи інший постачальник. А саме:

1. Електронна абонентська книжка/Особистий кабінет для Компаній, у якій Споживач може:

  • переглядати та контролювати проведене нарахування за спожиту електроенергію;
  • відслідковувати надходження коштів по проведеному платежу;
  • переглянути сформовані податкові накладні;
  • переглянути тарифи, за якими про водяться розрахунки;
  • проаналізувати споживання електроенергії підприємством за попередні періоди;
  • сформувати рахунок для сплати за електроенергію;
  • переглянути договірні величини споживання електроенергії (ліміти) на рік;
  • переглянути встановлені ліміти потужності та споживання електричної енергії;
  • надіслати до постачальника запит та отримати відповідь, не звертаючись до ЦОКів, дистанційно!

2. Електронний документообіг – економія часу для керівників та бухгалтерів підприємств:

  • сервіс для обміну документами через систему М.E.Doc (сервіс в першу чергу зручний для тих юридичних споживачів, які мають чинний кваліфікований електронний підпис (КЕП), а також він буде зручним для бюджетних установ, платників ПДВ, комунальних підприємств);
  • користування системою електронного документообігу Вчасно».

3. Онлайн-сервіси: можливість подавати заявку на постачання енергоресурсів онлайн, спілкування в онлайн-режимі:

  • індивідуальний супровід менеджерами та консультування;
  • підбір індивідуальної пропозиції з огляду на обсяги споживання енергоресурсів, енергоаудит на підприємстві, супровід підприємства персональним менеджером товариства-постачальника.

 

Про економію енергії і дещо більше

В чому полягає інтерес для постачальників?

Економія від переходу до незалежного постачальника може сягати до 30% в певні періоди. В цілому, маленькі компанїї-постачальники пропонують більш вигідні тарифи, але не все так однозначно. Місяць від місяця середньозважені ціни можуть відрізнятись на 40%.

Для постачальників така ситуація перетворюється в азартні ігри і ймовірність перемоги далеко не на стороні дрібного постачальника.

Які можуть бути підводні камні?

Складність процесів, надмірне регулювання та непередбачуваність цін на ринку штовхають постачальників на хитрощі та обман. Найпоширеніші: надання тарифів, які не можна перевірити, штрафні санкції та інше. Споживач обов'язково має уважно вивчити договір про наявність вищезгаданих пунктів.

Щодо формульного формування ціни – потрібно описати докладніше. Тут є нюанс, який людині, яка не знається на ринку, не зрозуміти. Найчастіше вказують замість прив'язки до котирувань ринку на добу наперед (РДН) - вказують ОРЦ – оптово-ринкові ціни. У такому разі клієнт просто перевірити такі ціни не зможе і за замовченням приймає ризики помилок постачальника, покриваючи це своїми витратами. Як правило, такий тариф дорожчий. Причина - відсутність можливості зрозуміти з чого він складається і відсутність мотивації у постачальника формувати хороший портфель. Найкращим рішенням для постачальника – не гра в лотерею, а закупівля та продаж за фіксованою ціною.

У цьому є низка переваг:

  • Споживач захищений від цінових коливань
  • Простота у прогнозуванні витрат

Дуже зрозумілий критерій оцінки пропозиції, на відміну формули, де можна лише спробувати відстежити заробіток постачальника. Споживач повинен думати в рамках своєї економії, а не заробітку свого партнера, чи не так?

Цілі постачальників, які працюють на перспективу?

Пропонуючи довгі фіксовані пропозиції, постачальник приймає всі ризики за ціною свого портфеля на себе. Це можуть дозволити собі лише компанії, які мають фінансовий ресурс та великий попит.

 

Скажіть, у якої компанії горизонт планування більше? У компанії, яка має фіксовані комерційні пропозиції або продає електроенергію лише за формулою? Відповідь – перший варіант.

Який сервіс має надати постачальник?

Окремо варто зазначити, що постачальник, який планує наперед, обов'язково інвестуватиме в сервіс, прагнучи зробити його більш цінним для споживача. Є таке визначення, що: «Найкращий сервіс – непомітний сервіс». Саме таку якість повинен мати постачальник та його сервіс.

А що дає впевненість клієнта у постачальнику? Проста відсутність проблем.

Відсутність проблем із цінами, можливістю оплати, документами, перевіркою цін, прозорістю та інше.

Кому можна довіряти?

Портфель споживачів має складатися з компаній різного розміру, різних секторів економіки та регіонів.

Компанія повинна мати добрий фінансовий ресурс. Розрахунковий рахунок перевірити клієнт не зможе, але за вторинними ознаками, такими як: розмір статутного капіталу та презентабельністю офісу та … відсутністю у списках дефолтного та перед дефолтного статусів на сайті оператора ринку.

Доступні продукти. Наявність пропозицій за фіксованою вартістю, наявністю супутніх продуктів у вигляді газу, інших послуг в енергетиці та товарів.

Останнє – розвиненою інфраструктурою: сайтом, кількістю послуг у власному кабінеті, контакт-центром.

Отримати вигідну пропозицію
Отримати вигідну пропозицію
Відправити запит

Поставки в кожен куточок України
flash!
flash_white flash_white
м. Київ
flash_white flash_white
Закарпатська обл.
flash_white flash_white
Волинська обл.
flash_white flash_white
Київська обл.
flash_white flash_white
Вінницька обл.
flash_white flash_white
Дніпропетровська обл.
flash_white flash_white
Донецька обл.
flash_white flash_white
Запорізька обл.
flash_white flash_white
Луганська обл.
flash_white flash_white
Львівська обл.
flash_white flash_white
Миколаївська обл.
flash_white flash_white
Одеська обл.
flash_white flash_white
Рівненська обл.
flash_white flash_white
Харківська обл.
flash_white flash_white
Херсонська обл.
flash_white flash_white
Житомирська обл.
flash_white flash_white
Івано-Франківська обл.
flash_white flash_white
Кіровоградська обл.
flash_white flash_white
Полтавська обл
flash_white flash_white
Сумська обл.
flash_white flash_white
Тернопільська обл.
flash_white flash_white
Хмельницька обл.
flash_white flash_white
Черкаська обл.
flash_white flash_white
Чернігівська обл.
flash_white flash_white
Чернівецька обл.
Дякуємо за заповнену форму! Спеціаліст зв`яжеться з вами найближчим часом.