Контакти
Зміна постачальника електроенергії – це крок, який кожен споживач робить з огляду на переваги одного постачальника над іншим. Якими можуть бути ці переваги і на що треба звертати увагу?
Перше й основне, що слід пам’ятати, це те, що при такій зміні у сенсі постачання самого продукту нічого не змінюється – електроенергію ви отримуватимете ту ж саму, мережі, якими вона передається, також одні для всіх споживачів.
Суттєво відрізнятися можуть послуги та сервіси, які надає той чи інший постачальник. А саме:
- Сучасні онлайн-сервіси та послуги, які допомагають економити час, зусилля, є зручними та легкими в користуванні: сервіс для дистанційної оплати рахунків (споживач може швидко і легко оплачувати рахунки за спожиті енергоносії, в тому числі переважно без комісії); сервіс подачі документів онлайн за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП); сервіс для дистанційного укладання угоди на постачання послуг; сервіс для отримання довідок від постачальника в режимі онлайн, подача онлайн- запиту на виготовлення документів чи довідок та отримання їх в ЦОКах, послуга з інформування громадян про стан рахунку, послуги з консультування споживачів за допомогою кол-центрів та Інформаційно-консультаційних центрів.
- Електронна абонентська книжка/Особистий кабінет для Дому. За допомогою цього сервісу побутовий споживач може: переглядати та контролювати проведене нарахування за спожиту електроенергію та природній газ; проаналізувати споживання електричної енергії та природного газу за попередні періоди; переглянути тарифи, за якими проводяться розрахунки; сформувати рахунок для сплати за електроенергію та природній газ, роздрукувати такі у разі потреби; сплачувати за спожиту електроенергію БЕЗ КОМІСІЇ!!!відслідковувати надходження коштів по проведеному платежу; надіслати до постачальника запит та отримати відповідь, не звертаючись до центрів обслуговування клієнтів, дистанційно!
- Центри обслуговування клієнтів, які створені в районах з метою наближеності до споживача та надання йому максимального спектру послуг: електронна черга; консультування за особистої присутності споживача; видача документів на онлайн-запити
При укладанні договору на постачання електроенергії для дому, Споживачу потрібно обрати вигідну для себе комерційну пропозицію, ознайомитися з умовами договору про постачання електроенергії та заповнити заяву на приєднання, у якій вказати обрану вами комерційну пропозицію. Разом із заявою кожен ОСР вимагає надати ряд документів, необхідних для укладення договору. Їх перелік необхідно уточнювати безпосередньо у ОСР. Якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх умов, то договір вважається укладеним з дати відкриття особового рахунка за об'єктом споживача або внесення змін до цього договору.
Зверніть увагу: якщо ви користуєтеся сервісом електронного документообігу, то вам необхідно надати підписані документи відповідно до обраного сервісу електронного документообігу. Якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх умов, то договір вважається укладеним з дати відкриття особового рахунка за об'єктом споживача або внесення змін до цього договору.
Споживач має право на зміну електропостачальника шляхом укладення нового договору про постачання електричної енергії з новим електропостачальником. Зміна відбувається безкоштовно й має бути завершена протягом 21 календарного дня з дня повідомлення споживачем про наміри змінити електропостачальника. Днем повідомлення вважається дата зафіксованого звернення споживача до нового електропостачальника щодо наміру укласти з ним договір.
Повідомлення про намір укласти договір з новим електропостачальником надається у вигляді заяви-приєднання до договору про постачання електричної енергії споживачу. Для укладання нового договору з новим постачальником необхідно надати наступні документи:
1) персональні дані (прізвище, ім'я, по батькові) споживача або уповноваженої особи або найменування компанії (для юридичної особи), а також для юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців: витяг з ЄДР, роздрукований з мережі Інтернет, або копію довідки, або копію виписки з ЄДР; для фізичних осіб: копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера або реєстраційного номера картки платника податків або номер та серія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера, офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку у паспорті);
2) контактні дані (номер телефону, електронна пошта, поштова адреса для листування тощо);
3) ЕІС-код(и) точки обліку електроенергії за об'єктом (об'єктами) споживача;
4) найменування чинного електропостачальника;
5) інші дані, передбачені заявою-приєднанням до договору про постачання електричної енергії споживачу відповідно до цих Правил (якщо споживач обрав визначену комерційну пропозицію нового електропостачальника), інші документи, які можуть бути потрібні відповідно до обраної комерційної пропозиції;
6) згоду на обробку персональних даних та використання їх для отримання інформації щодо споживача від адміністратора комерційного обліку.
Датою початку процедури зміни електропостачальника вважається дата отримання всіх необхідних даних. Новий електропостачальник на запит споживача повинен повідомляти його про етапи виконання процедури зміни. Датою зміни електропостачальника вважається дата зміни записів у реєстрах груп споживачів електропостачальників.
Споживач має право протягом 14 календарних днів після зміни електропостачальника ініціювати процедуру переходу до іншого електропостачальника без оплати штрафних санкцій за передчасне розірвання договору.
Важливо: у разі заборгованості споживачем за рахунками попереднього електропостачальника, борг необхідно сплатити протягом 10 робочих днів від початку процедури зміни. Якщо споживач переплатив за рахунками попереднього електропостачальника (за умови попередньої оплати за спожиту енергію), електропостачальник має ініціювати повернення різниці коштів протягом 10 робочих днів від початку процедури зміни.
Перший дієвий спосіб - встановити диференційований прилад обліку (двозонний чи тризонний). Це сучасний лічильник, який веде облік спожитої електроенергії відповідно до періоду доби. Таким чином споживач оплачує вартість електроенергії за різними тарифами в залежності від часу, коли вона була спожита (вночі - дешевше, вдень - звичайний тариф, в пік - дорожче (при тризонному обліку)). Такий лічильник рахує електроенергію не просто по кількості спожитих кВт*годин, а запам'ятовує скільки електроенергії було спожито у конкретний час доби. Відповідно до цього можна пристосувати свій побут (наприклад, вмикати пральну чи посудомийну машину вночі) і значно зекономити.
Ще один варіант заощаджень на електроенергії - перехід на енергоефективну техніку та енергозберігальні лампи. Побутові електроприлади мають спеціальне маркування від класу А до G, де клас «А++» - найбільш енергоощадний. Так, обравши побутову техніку класу «А» або «А+», Ви на 30-50% зменшите споживання електроенергії навіть порівняно з приладами класу «В». А поєднавши це із встановленням у власній оселі енергоощадних ламп, які слугують у 5-8 разів довше і споживають у 10 разів менше при тому ж рівні освітлення, ви заощаджуватимете майже половину від сьогоднішніх рахунків за електроенергію.
Більше додаткових заходів для енергозбереження можна знайти тут
Найперше, що потрібно знати — до кого звертатися, якщо раптово у вашому будинку чи квартирі зникло світло. У кожному окремому випадку це можуть бути різні організації. Пропонуємо вашій увазі найпоширеніші ситуації та варіанти дій:
ВАРІАНТ 1
Якщо світло відсутнє тільки у вашому будинку чи квартирі, то спочатку необхідно перевірити будинкові (квартирні) автомати чи запобіжники. Якщо при включених автоматах (запобіжниках) світло не з’явилося, тоді вже слід викликати фахівця (приватного електрика) або спеціалізовану організацію, яка надає послуги з обслуговування електропроводки. Звертаємо вашу увагу: електромережі всередині будинку (квартири) не відносяться до компетенції оператора системи розподілу в частині їх обслуговування.
ВАРІАНТ 2
Якщо відсутнє світло у вас та ваших сусідів у межах одного багатоквартирного будинку, необхідно звертатися до голови ОСББ чи житлово-експлуатаційної компанії, яка обслуговує ваш будинок. Електромережі всередині будинку, поза вашою квартирою, є у власності та обслуговуванні ОСББ чи ЖЕКу. Власники об'єктів благоустрою забезпечують освітлення цих об'єктів відповідно до вимог норм і правил (стаття 29 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів»).