Для споживача

Як працює ринок?

Як працює новий ринок електроенергії?

Згідно із Законом України «Про ринок електричної енергії», від 1 січня 2019 року в Україні почав діяти роздрібний ринок електричної енергії. Повномасштабний запуск нової моделі оптового ринку стартував 1 липня 2019 року.

Новий ринок - зобов’язання України в рамках імплементації Третього енергопакета ЄС. Метою реформи є відокремлення розподілу електричної енергії від її виробництва, передачі та постачання. Це європейська модель, яка створює нові можливості та вигоди для споживачів.

Про економію енергії і дещо більше

Якими були етапи реформування?

  1. Розділ обленерго на 2 частини: постачальника та оператора енергомереж. Також споживачі отримали право обирати постачальника.
  2. Зміна правил роботи генеруючих компаній. Тобто держава перестала бути єдиним покупцем і продавцем електроенергії, ринок перейшов до конкурентного механізму, за якого укладаються двосторонні договори між виробниками та споживачами, постачальниками.

Новий ринок електроенергії: основні зміни

  1. Запроваджено балансуючий ринок, на якому розраховують різницю між прогнозним і фактичним обсягом споживання і його вартістю.
  2. Також з’явився ринок «на добу вперед» і внутрішньодобовий ринок, на якому закуповується електроенергія на найближчі години. Крім того, існує ринок допоміжних послуг.
  3. Урядом на базі державного підприємства (ДП) «Енергоринок» створено 2 держпідприємства «Оператор ринку» та «Гарантований покупець».
  4. Для запуску ринку Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, внесла зміни в правила купівлі-продажу електроенергії на сегментах оптового ринку.

Схема роботи нового ринку електроенергії

scheme

Натисніть на фото, щоб його збільшити

Як вибрати постачальника?

Що потрібно знати, змінюючи постачальника?

Зміна постачальника електроенергії – це крок, який кожен споживач робить з огляду на переваги одного постачальника над іншим.

 

Якими можуть бути ці переваги і на що треба звертати увагу?

 

  • наявність у компанії постачальника Ліцензії на постачання електроенергії;    

 

  •  хороша репутаційна історія, розвинена інфраструктура: зручний сайт, сучасні центри обслуговування клієнтів, наявність контакт-центру;

 

  •  наявність доступних продуктів: пропозиції за фіксованою вартістю з постачання електроенергії, супутні продукти у вигляді газу, інші послуги в енергетиці (постачальник приймає всі ризики за ціною свого портфеля на себе, це можуть дозволити собі лише компанії, які мають фінансовий ресурс та  попит на ринку);

 

  • сучасні онлайн сервіси та послуги (можливість подавати заявку на постачання енергоресурсів онлайн, спілкування в онлайн-режимі, особистий кабінет для компаній);

 

  • електронний документообіг – економія часу для керівників та бухгалтерів підприємств (використання систем електронного документообороту М.E.Doc та Вчасно).

Чим відрізняються послуги постачальників?

Суттєво відрізнятися можуть послуги та сервіси, які надає той чи інший постачальник. А саме:

1. Сучасні онлайн-сервіси та послуги, які допомагають економити час, зусилля, є зручними та легкими в користуванні: сервіс для дистанційної оплати рахунків (споживач може швидко і легко оплачувати рахунки за спожиті енергоносії, в тому числі переважно без комісії) сервіс подачі документів онлайн за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) сервіс для дистанційного укладання угоди на постачання послуг; сервіс для отримання довідок від постачальника в режимі онлайн, подача онлайн- запиту на виготовлення документів чи довідок та отримання їх в ЦОКах,послуга з інформування громадян про стан рахунку, послуги з консультування споживачів за допомогою кол-центрів та Інформаційно-консультаційних центрів.

 

2. Електронна абонентська книжка/Особистий кабінет для Дому. За допомогою цього сервісу побутовий споживач може: переглядати та контролювати проведене нарахування за спожиту електроенергію та природній газ;проаналізувати споживання електричної енергії та природного газу за попередні періоди; переглянути тарифи, за якими проводяться розрахунки;сформувати рахунок для сплати за електроенергію та природній газ,  роздрукувати такі у разі потреби;сплачувати за спожиту електроенергію БЕЗ КОМІСІЇ!!! відслідковувати надходження коштів по проведеному платежу; надіслати до постачальника запит та отримати відповідь, не звертаючись до центрів обслуговування клієнтів, дистанційно!

 

3. Центри обслуговування клієнтів, які створені в районах з метою наближеності до споживача та надання йому максимального спектру послуг: електронна черга; консультування за особистої присутності споживача; видача документів на онлайн-запити.

 

Про економію енергії і дещо більше

Отримати вигідну пропозицію
Отримати вигідну пропозицію
Відправити запит

Поставки в кожен куточок України
flash!
flash_white flash_white
м. Київ
flash_white flash_white
Закарпатська обл.
flash_white flash_white
Волинська обл.
flash_white flash_white
Київська обл.
flash_white flash_white
Вінницька обл.
flash_white flash_white
Дніпропетровська обл.
flash_white flash_white
Донецька обл.
flash_white flash_white
Запорізька обл.
flash_white flash_white
Луганська обл.
flash_white flash_white
Львівська обл.
flash_white flash_white
Миколаївська обл.
flash_white flash_white
Одеська обл.
flash_white flash_white
Рівненська обл.
flash_white flash_white
Харківська обл.
flash_white flash_white
Херсонська обл.
flash_white flash_white
Житомирська обл.
flash_white flash_white
Івано-Франківська обл.
flash_white flash_white
Кіровоградська обл.
flash_white flash_white
Полтавська обл
flash_white flash_white
Сумська обл.
flash_white flash_white
Тернопільська обл.
flash_white flash_white
Хмельницька обл.
flash_white flash_white
Черкаська обл.
flash_white flash_white
Чернігівська обл.
flash_white flash_white
Чернівецька обл.
*крім тимчасово окупованих територій та Автономної Республіки Крим
Дякуємо за заповнену форму! Спеціаліст зв`яжеться з вами найближчим часом.