Для споживача
Як вибрати постачальника?
Умови постачання електроенергії
Наявність укладеного договору з оператором системи розподілу (ОСР).
Відсутність заборгованості за активну електричну енергію перед оператором системи розподілу та попереднім постачальником.
Наявність засобів обліку електричної енергії, які відповідають вимогам Кодексу комерційного обліку електричної енергії.
Чим відрізняються послуги постачальників?
Завдяки запровадженню в Україні з 2019 року нової моделі ринку електричної енергії у Споживача з’явилисась можливисть самостійно обирати Постачальника.
Суттєво відрізнятися можуть послуги та сервіси, які надає той чи інший постачальник. А саме:
1. Електронна абонентська книжка/Особистий кабінет для Компаній, у якій Споживач може:
- переглядати та контролювати проведене нарахування за спожиту електроенергію;
- відслідковувати надходження коштів по проведеному платежу;
- переглянути сформовані податкові накладні;
- переглянути тарифи, за якими про водяться розрахунки;
- проаналізувати споживання електроенергії підприємством за попередні періоди;
- сформувати рахунок для сплати за електроенергію;
- переглянути договірні величини споживання електроенергії (ліміти) на рік;
- переглянути встановлені ліміти потужності та споживання електричної енергії;
- надіслати до постачальника запит та отримати відповідь, не звертаючись до ЦОКів, дистанційно!
2. Електронний документообіг – економія часу для керівників та бухгалтерів підприємств:
- сервіс для обміну документами через систему М.E.Doc (сервіс в першу чергу зручний для тих юридичних споживачів, які мають чинний кваліфікований електронний підпис (КЕП), а також він буде зручним для бюджетних установ, платників ПДВ, комунальних підприємств);
- користування системою електронного документообігу "Вчасно".
3. Онлайн-сервіси: можливість подавати заявку на постачання енергоресурсів онлайн, спілкування в онлайн-режимі:
- індивідуальний супровід менеджерами та консультування;
- підбір індивідуальної пропозиції з огляду на обсяги споживання енергоресурсів, енергоаудит на підприємстві, супровід підприємства персональним менеджером товариства-постачальника.
Про економію енергії і дещо більше
В чому полягає інтерес для постачальників?
Економія від переходу до незалежного постачальника може сягати до 30% в певні періоди. В цілому, маленькі компанїї-постачальники пропонують більш вигідні тарифи, але не все так однозначно. Місяць від місяця середньозважені ціни можуть відрізнятись на 40%.
Для постачальників така ситуація перетворюється в азартні ігри і ймовірність перемоги далеко не на стороні дрібного постачальника.
Які можуть бути ризики для споживача?
Складність процесів, надмірне регулювання та непередбачуваність цін на ринку штовхають постачальників на хитрощі та обман. Найпоширеніші: надання тарифів, які не можна перевірити, штрафні санкції та інше. Споживач обов'язково має уважно вивчити договір про наявність вищезгаданих пунктів.
Щодо формульного формування ціни – потрібно описати докладніше. Тут є нюанс, який людині, яка не знається на ринку, не зрозуміти. Найчастіше вказують замість прив'язки до котирувань ринку на добу наперед (РДН) - вказують ОРЦ – оптово-ринкові ціни. У такому разі клієнт просто перевірити такі ціни не зможе і за замовченням приймає ризики помилок постачальника, покриваючи це своїми витратами. Як правило, такий тариф дорожчий. Причина - відсутність можливості зрозуміти з чого він складається і відсутність мотивації у постачальника формувати хороший портфель. Найкращим рішенням для постачальника – не гра в лотерею, а закупівля та продаж за фіксованою ціною.
У цьому є низка переваг:
- Споживач захищений від цінових коливань
- Простота у прогнозуванні витрат
Дуже зрозумілий критерій оцінки пропозиції, на відміну формули, де можна лише спробувати відстежити заробіток постачальника. Споживач повинен думати в рамках своєї економії, а не заробітку свого партнера, чи не так?
Цілі постачальників, які працюють на перспективу?
Пропонуючи довгі фіксовані пропозиції, постачальник приймає всі ризики за ціною свого портфеля на себе. Це можуть дозволити собі лише компанії, які мають фінансовий ресурс та великий попит.
Скажіть, у якої компанії горизонт планування більше? У компанії, яка має фіксовані комерційні пропозиції або продає електроенергію лише за формулою? Відповідь – перший варіант.
Який сервіс має надати постачальник?
Окремо варто зазначити, що постачальник, який планує наперед, обов'язково інвестуватиме в сервіс, прагнучи зробити його більш цінним для споживача. Є таке визначення, що: «Найкращий сервіс – непомітний сервіс». Саме таку якість повинен мати постачальник та його сервіс.
А що дає впевненість клієнта у постачальнику? Проста відсутність проблем.
Відсутність проблем із цінами, можливістю оплати, документами, перевіркою цін, прозорістю та інше.
Кому можна довіряти?
- Портфель споживачів має складатися з компаній різного розміру, різних секторів економіки та регіонів.
- Компанія повинна мати добрий фінансовий ресурс. Розрахунковий рахунок перевірити клієнт не зможе, але за вторинними ознаками, такими як: розмір статутного капіталу та презентабельністю офісу та … відсутністю у списках дефолтного та перед дефолтного статусів на сайті оператора ринку.
- Доступні продукти. Наявність пропозицій за фіксованою вартістю, наявність супутніх продуктів у вигляді газу, інших послуг в енергетиці та товарів.
- Хороша репутаційна історія та розвинена інфраструктура: зручний сайт, сучасні центри обслуговування клієнтів, наявність контакт-центру.
Як працює ринок?
Як працює новий ринок електроенергії?
Згідно із Законом України «Про ринок електричної енергії», від 1 січня 2019 року в Україні почав діяти роздрібний ринок електричної енергії. Повномасштабний запуск нової моделі оптового ринку стартував 1 липня 2019 року.
Новий ринок - зобов’язання України в рамках імплементації Третього енергопакета ЄС. Метою реформи є відокремлення розподілу електричної енергії від її виробництва, передачі та постачання. Це європейська модель, яка створює нові можливості та вигоди для споживачів.
Про економію енергії і дещо більше
Якими були етапи реформування?
- Розділ обленерго на 2 частини: постачальника та оператора енергомереж. Також споживачі отримали право обирати постачальника.
- Зміна правил роботи генеруючих компаній. Тобто держава перестала бути єдиним покупцем і продавцем електроенергії, ринок перейшов до конкурентного механізму, за якого укладаються двосторонні договори між виробниками та споживачами, постачальниками.
Новий ринок електроенергії: основні зміни
- Запроваджено балансуючий ринок, на якому розраховують різницю між прогнозним і фактичним обсягом споживання і його вартістю.
- Також з’явився ринок «на добу вперед» і внутрішньодобовий ринок, на якому закуповується електроенергія на найближчі години. Крім того, існує ринок допоміжних послуг.
- Урядом на базі державного підприємства (ДП) «Енергоринок» створено 2 держпідприємства «Оператор ринку» та «Гарантований покупець».
- Для запуску ринку Нацкомісія, що здійснює держрегулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, внесла зміни в правила купівлі-продажу електроенергії на сегментах оптового ринку.
Схема роботи нового ринку електроенергії
Натисніть на фото, щоб його збільшити
Як заключити договір онлайн?
Укладання договору на електропостачання онлайн
Для вашої зручності ми пропонуємо укласти договір на електропостачання за допомогою онлайн сервісів.
Як це зробити?
1. Споживач повинен мати кваліфікований електронний підпис (КЕП). Отримати послуги КЕП може фізична або юридична особа в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК) за посиланням https://czo.gov.ua/ca-registry.
2. Бути зареєстрованим на сервісі «Вчасно». «Вчасно» - сервіс для компаній та підприємців по обміну документами між собою в електронній формі. Зареєструватись на сервісі можна за посиланням https://vchasno.ua/.
Через сервіс «Вчасно» можна надавати та отримувати:
• рахунки;
• акти прийму-передачі та звіряння;
• усі типи заяв та звіти про обсяги спожитої електроенергії;
• заявки про очікуваний обсяг договірної величини споживання;
• документи для супроводження договірних відносин тощо;
Етапи укладання договору онлайн:
1. Ознайомтеся з нашими комерційними пропозиціями та оберіть найбільш сприятливу для вас. Також рекомендуємо заздалегідь ознайомитися з проектом договору.
2. Скачати заяву-приєднання, заповнити її та підписати за допомогою КЕП.
3. Надіслати нам заповнену та підписану заяву одним із можливих способів*:
- Надіслати на електронну пошту: info@avg.energy;
- Надіслати нашому менеджеру через чат «Толкової допомоги» на нашому сайті. Чат можна знайти у правому нижньому куті сайту під іконкою діалогу.
- Надіслати нашому боту у Telegram. Його можна знайти у правому нижньому куті сайту під іконкою діалогу.
- Надіслати через систему «Вчасно».
4. Після відправлення заяви-приєднання вам необхідно протягом трьох робочих днів надати перелік документів необхідних для заключення договору, а саме: (перелік документів)**
Для економії часу радимо вам надсилати всі документи разом із заявою-приєднання.
5. Після розгляду заяви та підготовки договору, в системі «Вчасно» ви отримаєте договір на електропостачання підписаний з нашої сторони. *** Вам необхідно буде ознайомитися з договором, підписати та надіслати його. Після цього договір вважається укладеним.
Електронна версія договору буде доступна в системі «Вчасно», а також в особистому кабінеті споживача. Доступ до особистого кабінету вам буде надіслано на електронну пошту вказану в договорі. Також ви можете отримати паперову копію договору, укладеного у формі електронного документа.
Якщо у вас виникли питання ви завжди можете отримати допомогу від наших спеціалістів через чат «Толкової допомоги», або зв’язатися з нами через електронну пошту чи зателефонувати нам.
____________
* Заяви які не підписані КЕП або неналежно заповнені не розглядаються. У випадку отримання заяви без КЕП або неналежно заповненої заяви, ви отримаєте відповідне повідомлення на вашу потову адресу.
** У разі ненадання необхідних для укладення відповідного договору документів у строк, що не перевищує 3 робочих днів з моменту реєстрації постачальником заяви-приєднання, вам може бути відмовлено у заключенні договору і ви отримаєте відповідне повідомлення на вашу поштову адресу.
*** У разі неможливості приєднання споживача до умов відповідного договору за допомогою інформаційно-комунікаційних систем та/або засобів електронної комунікації на умовах обраної комерційної пропозиції з обґрунтуванням причин такої неможливості ми повідомимо вас з використанням засобів електронної комунікації у строк, що не перевищує 3 робочих днів з дня отримання від заявника заяви-приєднання.
Перелік операторів систем розподілу
Перелік операторів систем розподілу
АТ Вінницяобленерго | http://www.voe.com.ua/ |
ПрАТ Волиньобленерго | http://energy.volyn.ua/ |
ДТЕК Дніпровські Електромережі | https://www.dtek-dnem.com.ua |
ДТЕК Донецькі Електромережі | https://www.dtek-dem.com.ua/ |
АТ Житомиробленерго | http://www.ztoe.com.ua/ |
ПАТ Закарпаттяобленерго | https://zakarpat.energy/ |
ПАТ Запоріжжяобленерго | http://www.zoe.com.ua/ |
ПАТ Прикарпаттяобленерго | https://www.oe.if.ua/uk |
ПрАТ ДТЕК Київські регіональні електромережі | https://www.koec.com.ua |
ПрАТ Кіровоградобленерго | http://kiroe.com.ua/ |
ТОВ Луганське енергетичне об'єднання | https://www.en.lg.ua/ |
ПрАТ Львівобленерго | http://www.loe.lviv.ua/ |
АТ Миколаївобленерго | https://www.energy.mk.ua/ |
ДТЕК Одеські Електромережі | https://dtek-oem.com.ua |
АТ Полтаваобленерго | https://www.poe.pl.ua/ |
ПрАТ Рівнеобленерго | https://www.roe.vsei.ua/ |
АТ Сумиобленерго | https://www.soe.com.ua/ |
ВАТ Тернопільобленерго | https://www.toe.com.ua/ |
АТ Харківобленерго | http://www.oblenergo.kharkov.ua/ |
АТ Херсонобленерго | https://ksoe.com.ua/ |
АТ Хмельницькобленерго | https://hoe.com.ua/ |
ПАТ Черкасиобленерго | http://cherkasyoblenergo.com/ |
АТ Чернівціобленерго | http://oblenergo.cv.ua/ |
АТ Чернігівобленерго | https://chernihivoblenergo.com.ua/ |
ДТЕК Київські Електромережі | https://dtek-kem.com.ua/ |